Hristos a venit sa aduca pace sau dezbinare? Si daca Isus a venit sa aduca dezbinare, atunci fata de ce?

Versetul 51 al capitolului 12 din Evanghelia lui Luca Il citeaza pe Hristos: “Credeţi că am venit să aduc pace pe pământ? Eu vă spun: nu; ci mai degrabă dezbinare.”(traducerea Cornilescu), “Vi se pare ca am venit sa dau pace pe pamant? Va spun ca nu, ci dezbinare. “(traducerea ortodoxa).

In acest capitol Isus le da ucenicilor indemnuri si pilde cu privire la viata pe care o vor avea. Dupa pilda cu slugile care de fapt ii reprezinta pe cei care au stiut despre El dar nu au facut voi Lui, Isus le spune ce pedeapsa ii va astepta: Iar sluga aceea care a stiut voia stapanului si nu s-a pregatit, nici n-a facut dupa voia lui, va fi batuta mult. Si cea care n-a stiut, dar a facut lucruri vrednice de bataie, va fi batuta putin. Si oricui i s-a dat mult, mult i se va cere, si cui i s-a incredintat mult, mai mult i se va cere. Deci Isus ii avertizeaza ca vor avea de suferit cei care nu vor fi pregatiti de venirea Lui. Apoi in versetul 49 spune ca a venit sa arunce foc pe pamint si imediat urmeaza versetul 51 in care afirma ca va da nu pace ci dezbinare.

Versetele ce urmeaza explica cine va fi dezbinat:

v.52: …cinci dintr-o casa vor fi dezbinati: trei impotriva a doi si doi impotriva a trei;

v.53: Dezbinati vor fi: tatal impotriva fiului si fiul impotriva tatalui, mama impotriva fiicei si fiica impotriva mamei, soacra impotriva nurorii sale si nora impotriva soacrei.

Deci din contextul capitolului si al Bibliei observam ca vor fi dezbinati cei care cred si fac voia lui Isus de cei care nu fac voia Sa si care vor fi pedepsiti.

Dictionarul religios www.crestinortodox.ro explica cuvintul pace: Stare de buna intelegere intre popoare, situatie in care nu exista conflicte armate sau razboi intre state, popoare (http://www.crestinortodox.ro/dictionar-religios/cauta:pace). dictionarbiblic.blogspot.com defineste pacea: „plinătate”, „trăinicie”, „bunăstare”.

Daca am scoate acest verset din contextul si intreg mesajul Bibliei ar parea ca Domnul Isus aduce dezbinare in familii si nu pacea mult dorita de fiecare, ceea ce nu este corect pentru ca Insusi Dumnezeu este Iehova Shalom, un Dumnezeu al pacii:

  • Sa aveti sare in voi insiva si sa traiti in pace unii cu altii.” (Marc.9:50)
  • Daca este cu putinta, intrucat atarna de voi, traiti in pace cu toti oamenii. (Rom.12:18)
  • Caci Imparatia lui Dumnezeu nu este mancare si bautura, ci neprihanire, pace si bucurie in Duhul Sfant. (Rom.14:17)
  • Incolo, fratilor, fiti sanatosi, desavarsiti-va, imbarbatati-va, fiti cu un cuget, traiti in pace, si Dumnezeul dragostei si al pacii va fi cu voi. (2Cor.13:11)
  • El a venit astfel sa aduca vestea buna a pacii voua, celor ce erati departe, si pace celor ce erau aproape. (Efes.2:17)

Studiind trimiteri pentru cuvintul pace am gasit citeva care explica foarte bine mesajul din Luca 12:

  • V-am spus aceste lucruri ca sa aveti pace in Mine. In lume veti avea necazuri; dar indrazniti, Eu am biruit lumea.” (Ioan.16:33)
  • Deci fiindca suntem socotiti neprihaniti, prin credinta, avem pace cu Dumnezeu, prin Domnul nostru Isus Hristos. (Rom.5:1)
  • Căci Dumnezeu a vrut ca toată plinătatea să locuiască în El şi să împace totul cu Sine prin El, atât ce este pe pământ, cât şi ce este în ceruri, făcând pace prin sângele crucii Lui. (Coloseni 1:19-20)

Exista pace cu lumea, si pacea pe care o da lumea si exista o alta pace, pace pe care o da Dumnezeu, atunci cind esti impacat cu El. Deci din cauza credintei in Domnul Isus crestinii au dezbinari, necazuri in lume, cu cei care sunt vrajmasi ai lui Dumnezeu:

  • Daca ati fi din lume, lumea ar iubi ce este al ei; dar, pentru ca nu sunteti din lume si pentru ca Eu v-am ales din mijlocul lumii, de aceea va uraste lumea. (Ioan.15:19)
  • Adevarat, adevarat va spun ca voi veti plange si va veti tangui, iar lumea se va bucura; va veti intrista, dar intristarea voastra se va preface in bucurie. (Ioan.16:20)
  • V-am spus aceste lucruri ca sa aveti pace in Mine. In lume veti avea necazuri; dar indrazniti, Eu am biruit lumea.” (Ioan.16:33)

Dar totusi au pace cu Dumnezeu prin singele crucii Lui si pace cu ceilalti crestini: “Va las pacea, va dau pacea Mea. Nu v-o dau cum o da lumea. Sa nu vi se tulbure inima, nici sa nu se inspaimante.” (Ioan.14:27)

 

 

