Data:  12.04.2016

Clasa:  a II-a

Disciplina: Educația moral-spirituală

Unitatea de învăţare:

Subiect: Cartea mea de vizită – comportamentul meu

Tipul lecţiei: de predare – învăţare.

Subcompetenţe:

  • autoevaluarea comportamentului

Obiective operaţionale:

O1 – să explice care este cartea de vizita a unui om;

O2 – să identifice calitățile pe care le posedă;

O3 – să decidă asupra schimbării viciilor.

Strategii didactice:

  1. Metode şi procedee: jocul didactic, lectura cu stații, conversația, expoziție de cărți, microfonul fermecat, jocul didactic.
  2. Forme de activitate: individual, în perechi, frontal.
  3. Mijloace de învăţămînt: microfonul fermecat, cartea de vizită a orașului Călărași, fișe individuale de lucru.
  4. Resurse informaţionale:

 

Demers didactic:

Evocare Salutul.

Cîțiva elevi doritori ies după ușă, privesc apoi intrînd în clasă descriu ceea ce au văzut (după ușă fiind o oglindă, ei vor descrie starea lor: am văzut o față vesel, zîmbitoare etc…)

Lectura cu stații a textului Casa celor 1000 de oglinzi:

Cu mult timp în urmă, într-un sătuc, se găsea un loc cunoscut drept “Casa celor 1000 de oglinzi”. Un căţeluş mititel, vesel din fire, aflînd de acest loc, s-a hotărît să-l viziteze. Cînd a ajuns, sărea fericit pe scări şi a intrat în casă. S-a uitat pe hol cu urechiusele ridicate şi dînd din coadă.

Spre marea sa surpriză, s-a trezit privind la … (ce a văzut?)   alţi 1000 de căţeluşi fericiţi, care dădeau din coadă ca şi el. A zîmbit, şi a primit înapoi 1000 de zîmbete, la fel de calde şi prietenoase. Cînd a plecat, s-a gîndit: “Este un loc minunat. Mă voi întoarce să-l vizitez!”

În acelaşi sat, alt cîine, care nu era la fel de fericit ca primul, s-a hotărît şi el să viziteze casa. A urcat cu greu scările, cu coada între picioare, şi capul lăsat. Cînd a văzut …(ce a văzut? )1000 de cîini neprietenoşi uitîndu-se la el, s-a speriat şi s-a zbîrlit pe spate, mîrîind. Cînd ceilati 1000 de cîini au început şi ei să mîrîie, a fugit speriat. O dată ieşit afară, s-a gîndit: “E un loc îngrozitor, nu mă mai întorc acolo niciodată”.

    Morala: Toate chipurile sînt oglinzi. Ce fel de reflexie vezi pe chipurile celor pe care-i întîlneşti?

Un zimbt nu costa nimic, dar ofera mult. El nu poate fi cumparat, cersit, imprumutat, furat, pentru ca el este ceva ce nu are valoare pentru nimeni pina cind nu este daruit.

Realizarea sensului –          Ce este o carte de vizită? Demonstrez cartea de vizită a orașului Călărași.

–          Cum oamenii din jurul nostru își fac impresii despre noi?

–          Ce credeți că este cartea de vizită a unui om?

De fapt ceea ce ne reprezintă pe noi, calitățile noastre, comportamentul nostru, talentele și abilitățile noastre sunt cartea noastră de vizită.

Microfonul fermecat: Eu sunt …. rareori….

Copii primesc cîte o fișă de lucru, o oglindă pe care scriu: Cum mă văd eu? Cum mă văd ceilalți?(ar putea să-și întrebi colegul) Ce aș vrea să schimb?

Ne reamintim de porunca pe care a dat-o Isus oamenilor de a-și iubi aproapele ca pe sine însuși.

Înainte de toate ceea ce ar trebui să ne reprezinte și să fie pe prima foaie a cărții noastre de vizită este dragostea față de oameni. Copii iau decizia de a se purta cu dragoste față de aproapele său.

 

 

 

 

 

 

 

 

Reflecție

JOC “Dacă aş fi …”

Dacă aş fi floare aş fi …

Dacă aş fi animal aş fi …

Dacă aş fi culoare aş fi …

Dacă aş fi jucărie aş fi …

Dacă aş fi vedetă aş fi …

Dacă aş fi sportiv aş fi …

 

“Şi eu sunt ca tine!” – JOC INTERACTIV

Îl putem organiza în cerc sau stînd pe scaune. Începe învățătorul: “Să ridice de pe scaune toţi copiii cu părul blond” ; apoi “Să se aşeze pe scaune toţi copiii cu ochi albaştri” Etc. Ar putea continua elevii.

 

Pentru a vizualiza fișa de lucru pe care am utilizat-o accesați:

https://didacticmd.wordpress.com/2016/04/12/fisa-autocunoasterea-casa-celor-1000-de-oglinzi/

 

Advertisements