După Cohen (1986), rolurile în activitățile de grup sunt următoarele:

Facilitatorul – asigură că fiecare primește ajutor atunci cînd are nevoie;

Controlorul – verifică toate materialele înainte de a fi distribuite;

Căutătorul de dovezi – ajută grupul să caute informații atunci cînd apar controverse sau cînd există nesiguranțe;

Furnizorul  – este responsabil de distribuirea tuturor materialelor instrucționale;

Responsabilul cu curățenia – strînge materialele;

Responsabilul cu securi – îi supraveghează pe ceilalți cînd sunt folosite în lecție obiecte ascuțite, electricitatea;

Raportorul – relatează restului clasei despre deciziile și ideile grupului;

Responsabilul cu timpul – asigură respectarea timpului alocat pentru realizarea sarcinii.

Profesorul nu trebuie să insiste asupra tuturor acestor roluri deodată. Treptat, profesorul va selecta diferite roluri pentru diferite sarcini, îi va învăța pe copii cum trebuie jucate aceste roluri diferite, oferindu-le ocazii să le practice și evaluîndu-i.

A-i învăța pe copii să folosească aceste roluri înseamnă a-i învăța să desfășoare activități eficiente în grup și a cultiva relații sociale pozitive în clasă.

Advertisements