Lecția de Dirigenție

Clasa a VII-a „B”

Tema: Oameni și preocupări diferite

Scenariu didactic:

Evocarea:

–          Bună ziua. Lectia de astăzi o să o desfășurați cu mine.

–          La tablă sunt anexate cîteva mascote. Fiecare alegeți acea mascotă care corespunde dispoziției voastre.

–          Ne ridicăm cu toții în picioare și formăm un cerc. Ne întoarcem cu toții la dreapta si ridicăm mîine pe umerele colegului din față. Vom desfășura jocul „Pizza”.  Ținind mîinile pe spatele colegului ne vom face masaj după condițiile care vi le spun: frămîntăm aluatul; împărțim aluatul; întindem aluatul; întindem sosul; tăiem ingredientele; întindem ingredientele; preserăm cașcaval; punem Pizza în cuptor. Cum vă simțiți acum și ce mascotă corespunde dispoziției voastre?   Anexa 1

Sper că toată lecția ceți fi activi și intuziasmați. Luați loc.

 

–          Acum vom realiza metoda „Dacă aș fi…” Fiecare trebuie să completeze propozițiile de pe fișă. Verific cum au realizat sarcina. Anexa 2

–          Observăm că răspunsurile voastre diferă. Aceasta este din cauza că fiecare din noi este o personalitate, are anumite preferințe, anumite activități care îi plac mai mult, anumite talente, preocupări, și în viitor în funcție de acestea, fiecare își va alege o profesie a sa.

 

–          Deci tema noastră de astăzi este: „Oameni și preocupări diferite”. Obiectivele lecției sunt: să observăm care au fost preocupările unor oameni importanți; să identificăm domeniul în care am vrea să activăm cînd vom crește mari; să enumerăm activitățile ce trebuie să le urmăm pentru a ne atinge scopul; să luăm o atitudine pozitivă fată de muncă.

 

Realizarea sensului:

–          În continuare o să vă povestesc despre ocupațiile și profesiile pe care le-au avut unele personalități.

–          Anexa 3 Info- N. Iorga – Prezint portretul său

–          Nicolae Iorga a spus: Țara noastră are înainte de toate o datorie – aceea de a munci.  Cum înțelegeți aceste cuvinte? Întradevăr, fiecare din noi, fiind cetățean al tării Moldova, trebuie să muncească pentru a participa la prosperitatea țării.

–          Anexa 3 Info – B.P. Hajdeu – Prezint portretul

–          Cum înțelegeți versurile lui Anton Pann: Mulţi zic: /Meserie are bună, /Însă ea nu schimbă firea, /Nici stîrpeşte nărăvirea. Indiferent de funția pe care o deții, de meseria pe care o ai, mai întii de toate trebuie să fii om, să ai un caracter plăcut celor din jur.

–          Anexa 3 Info – Vasile Lupu, Basarab 1 – prezint portretele.

–          Am observat că toate aceste personalități au adus diferite benificii și au o importanță deosebită țării. Cu toate acestea eu au deținut ocupații și funcții diferite.

 

–          Fiecare profesie este importantă. În continuare o să realizăm un joc. Un elev o să treacă în fața clase și o să extragă cîte o fisă. Pe ea este scris o profesie. El prin mimică trebuie să o imite, fără a pronunța cuvinte. Iar ceilalti elevi trebuie să ghicească profesia. Desfășurăm jocul.

 

–          Acum o să călătorim cu „mașina timpului”. Ne teleportăm peste 10 ani. Cum credeți ce profesie are fiecare din voi?

 

Reflexie:

 

–          Ce trebuie să facem pentru a ne atinge scopul, pentru a deține în viitor profesia pe care ne-o dorim?

 

Advertisements