“Eu sint dascal. M-am nascut in momentul in care prima intrebare a iesit din gura unui copil.

Eu sint toti aceia ale caror nume si chipuri au fost demult uitate, dar ale caror lectii si personalitate vor ramine vesnic in amintire prin implinirile elevilor lor.

Am plins de bucurie la nuntile fostilor mei elevi, am ris la nasterea copiilor lor si am stat cu capul indrerat si buimac la marginea mormintelor sapate prea curind pentru niste trupuri prea tinere.

De-a lungul unei zile am fost nevoit sa fiu actor, prieten, sora medicala si doctor. antrenor, gasitor de lucruri pierdute, psiholog, parinte de ocazie, agent comercial, politician si pastrator al credintei.

Stiu ca este un lucru greu sa descoperi cine esti…

Bunastarea materiala nu este unui din scopurile mele.

Sint un permanent vinator de comori in cautarea mea vesnica de ocazii noi in care discipolii mei sa-si  foloseasca inzestrarile pentu acele talente care stau uneori undeva ingropate sub resemnare.

Sint cel mai norocos dintre cei care muncesc. Unui doctor i se permite sa deschida usa catre lumea noastra intr-un singur moment magic. Mie mi se permite sa vad cum viata renaste in fiecare zi cu orice noua intrebare, idee sau prietenie.

Un arhitect stie ca, atunci cind cladeste cu grija, constructia lui va dura secole intregi.

Am alaturi de mine mari aliati: Inteligenta, Criozitatea, Individualitatea, Creativitatea, Dragostea si Risul, – toate vin in graba sa se alature sub stindardul mei. Si asa, am un trecut bogat in amintiri.

Am un prezent incitant plin de aventuri si amuzament pentru ca mi-am permis sa-mi petrec zilele alaturi de viitor.

Sint un dascal… si multumesc lui Dumnezeu pentru asta in fiecare zi.

Mi-ar fi placut ca toate aceste cuvinte minunate sa le fi compus eu.”

John W. Schaltter, fragment din “Supa de pui pentru suflet”

