Proiect didactic

Clasa a 2-a;

Disciplina – limba romana;

Tema – Compozitie cu inceput dat;

Tipul lectiei: de predare invatare a noilor cunostinte;

Subcompetenta:

3.7. Redactarea textelor proprii cu şi fără repere, aplicînd tehnicile de redactare învăţate.

Obiective operationale:

O1 – Sa enumere regulile de scriere a unui text;

O2 – Sa-si reaminteasa scrierea unei compozitii dupa imagini;

O3 – Sa analizeze fragmentul;

O4 – Sa alcatuiasca planul de idei;

O5 – Sa alcatuiasca o compozitie cu inceput dat.

Metode si procedee:

Conversatia, instructajul, lectura, compozitia dupa imagini, compozitia cu inceput dat.

Mijloace didactice:

Soarece, imagini pentru compozitia dupa imagini.

SCENARIUL DIDACTIC

Moment organizatoric 1’

Organizez clasa si rog elevii sa-si pregateasca cele necesare pentru lectie.

Captarea atentiei 3’

Rog elevii pe jumate de foaie din maculator sa scrie cifra doi si cinci, sa intoarca foaia si sa urmeze niste instructiuni. Vom obtine un soricel.

Anuntarea temei noi 1’

Anunt ca astazi von studia tema «Compozitie cu inceput dat» si vom realiza o compozitie in care protagonsitul va fi un soricel.

Recatulizarea temei 10’

Le zic elevilor ca pentru inceput ne vom reaminti cum se realizeaza compozitia dupa imagini. Le dau insarcinarea de a alcatui o compozitie pe jumate de pagina dupa imaginile de la tabla.

Predarea-invatarea temei noi 13’

Citim fragmentul de la pagina 48.

Dau urmatoarele intrebari:

-De ce soricelul nu-si gaseste locul?

-Ce crezi ca il ispiteste sa iasa din gaura?

-Oare va iesi?Daca da, cum iti imaginezi ca va iesi soricelul?

-Ce primesjdie l-ar paste daca ar iesi?

-Cum s-ar incheia istorioara?

Le propun elevilor sa realizam un plan de idei:

-Ispita;

-Decizia soarecelui;

-Iesirea soarecelui din ascunzis;

-Tentativa motanului;

-Curajul soarecelui;

-Intelegerea celor doi;

-Savurarea cascavalului.

Intreb elevii cum inteleg expresia a nu-si gasi locul. Apoi scriem in caiete explicatia :a fi nerabdator, a nu avea astimpar si alcatuim cu expresia data propozitii,apoi alcatuim o propozitie referindu-ne la text.Dupa care le dau insarcinarea  sa explice proverbul : «Fuga-i rusinoasa, dar e sanatoasa», completindu-le raspunsurile.

Consolidarea cunostintelor 13’

Le dau insarcinarea de a continua povestirea cu 4-5 propozitii, dar mai intii intreb care sunt regulile de scriere a unei compozitii :

-In text propozitiile se leaga dupa sens;

-Propozitiile se scriu una dupa alta;

-Se evita repetarile de cuvinte;

-Scrisul trebuie sa fie lizibil, ingrijit, frumos.

Rog citiva elevi sa citeasca  textul, corectind greselile.Si dau celorlalti elevi intrebari pe baza textelor citite.

Evaluare 3’

Apreciez textele citite, spun ce greseli s-au facut.

Bilantul lectiei 2’

Intreb elevii ce nou am invatat astazi. Rog sa-mi spuna ce reguli trebuie sa se respecte la scrierea unei compozitii cu inceput dat.

Tema pentru acasa 1’

Pentru acasa le voi da elevilor insarcinarea sa alcatuiasca un text dupa inceputul care il voi da.

Advertisements